Care Advantage - Staunton

Offers Home Care

71 Reviews
Call (800) 973-1841
Care Advantage - Staunton (800) 973-1841
PocHcp cert

Reviews of Care Advantage - Staunton

71 Reviews Write a review

Home Care Reviews for Care Advantage - Staunton

March 04, 2020

By MILDRED K

I am a current client of this provider

They need to let us know what is going on. I never know what is going on. They need to keep us with an aide. We had a new aide that missed 2 days in 3 weeks.

Provider Response

We are so sorry to read your review and very sorry this was your experience. As a company, we certainly understand that you depend on our caregivers for a specific service and you need consistency with schedules and staff. We will take this very valuable feedback to our teams to make sure they are aware and this breakdown in communication will be fixed. If you are not satisfied, please email us so we may engage our leadership to make this a better, more positive experience for you.

February 10, 2020

By REBECCA S

I am a current client of this provider

They take care of her and help me as well. They do the dishes and laundry. They work with you. I work in a restaurant, so I work weird hours. They do everything they can to help you out.

Provider Response

Thank you so much for taking the time to leave your kind review Rebecca. We are so glad that you have enjoyed such a positive experience with our caregivers, they really will go above and beyond to make sure all their client's needs are met and that they are kept safe and well at home.

January 21, 2020

By Anonymous_3198

I am a current client of this provider

Initially I was very dependent on the services, but not so much anymore. I don't think the whole process is fair to everyone.

December 19, 2019

By CHARLES C

I am a current client of this provider

I think he is doing an awesome job. There is always someone there. If his caregiver can't be there that day, they call and let me know in advance.

December 13, 2019

By FRANK N

I am a current client of this provider

I'm able to go out and not worry about my husband. The caregiver spends a lot of one-on-one time with my husband. The caregiver is very kind and polite with my husband, and she comes on time.

December 05, 2019

By JEFFREY S

I am a current client of this provider

If I have to go some place, it is just the comfort of her walking outside with me especially if I have the cane. She stays close enough so that if I need to grab her shoulder, I can. I like the fact that my aide and I get along really well.

November 16, 2019

By DOROTHY M

I am a current client of this provider

They give me companionship. I can talk to them. It helps me feel better with my depression. The aide is always here and does what they are supposed to do.

Provider Response

Thank you so much for your kind words! We are so glad to know that you feel safer in your home. Thank you for taking the time to give us a review.

November 16, 2019

By CARL W

I am a current client of this provider

When we needed a break, they were there to help us. They've been very good with the care of my father.

November 12, 2019

By PHILIP W

I am a current client of this provider

I think it is managed very well. I am very pleased with the discretion they show. They are meticulous about sending someone.

November 06, 2019

By MICHAEL S

I am a current client of this provider

The girl who comes helps with whatever I need help with. She helps him get ready and lifts him to the wheelchair and such. I like them because they're very pleasant to deal with.

October 24, 2019

By Anonymous_2647

I am a current client of this provider

They help me. They are good. They do everything correctly. They do cute little things for me. They do okay. I do not have any complaints. They talk to me.

Provider Response

Thank you so much for taking the time to rate us 5 stars! We are honored to be able to help you and we look forward to continually providing superior customer service.

October 04, 2019

By JEANINE M

I am a current client of this provider

They help the most by helping with bathing and things like that that I can't do anymore. They have honest people, hard workers, and people I can get along with.

Provider Response

We are so happy to see this great review. Thank you so much for taking the time to leave us this feedback.

October 04, 2019

By ROBERT W_1

I am a current client of this provider

They help a lot. Sometimes, I really need help, and they are there. They are all polite, and they do whatever I ask them to do.

Provider Response

We are so happy to see this great review. Thank you so much for taking the time to leave us this feedback. Please let us know how we can earn that 5th star!

September 26, 2019

By KATHY C

I am a current client of this provider

They have been helpful and do a good job. They do everything that has to be done. I like that they do a very good job. They clean and sweep and do anything I need.

Provider Response

Thank you so much for taking the time to rate us 5 stars! We are honored to be able to help you and we look forward to continually providing superior customer service.

September 12, 2019

By MARGARET R

I am a current client of this provider

They always find me someone if I don't like a caregiver, and they'll find me someone else, even if it's for only one day. They're very friendly, they take care of you, and I have never had a problem. They're good about if you don't like someone, they'll change them out.

Provider Response

Thank you so much for taking the time to rate us 5 stars! We are honored to be able to help you and we look forward to continually providing superior customer service.

September 12, 2019

By BARTHOLOMEW C

I am a current client of this provider

It's the reason I'm getting along because without them, I wouldn't have anyone right now. I appreciated so much that I went to them and asked for my caregiver, and they hired her because she was working with me before she was working with Care Advantage. The only way we could have her was if she worked with a care agency, and they helped make that happen. I would like them to increase the salaries of the caregivers because I had them here a year ago, and I thought the bill I got at the end of the visit was high. I thought the caregivers had higher salaries than they do have.

Provider Response

Thank you so much for your kind words! We are so glad to know that you feel safer in your home. Thank you for taking the time to give us a review. We will take your comments back to our leadership team to discuss better pay rates. We also give our caregivers the ability to earn additional income in other ways such as referral bonus programs and paid training opportunities and a comprehensive benefit package.

August 26, 2019

By Anonymous_859

I am a current client of this provider

I cannot do anything without them. They drive me where I need to go. They need to throw away their phones. ***N/A answers, rating doesn't match feedback

Provider Response

Thank you for taking the time to write this review. We appreciate the candid feedback. I am so pleased to hear that things have improved. We appreciate the opportunity to serve you, and we promise not to send those caregivers you were unhappy with back.

August 16, 2019

By STEVE F

I am a current client of this provider

She looks forward to them coming. I can call and talk to somebody at the office.

July 16, 2019

By CHRISTOPHER D_2

I am a current client of this provider

My house has never been cleaner than when my caregiver has been here. She even cleaned the cat poop for me. I like the personality of the individual that takes care of me.

Provider Response

This is such wonderful feedback! Thank you for taking the time to share your positive experience. We appreciate the opportunity to serve you!

May 29, 2019

By Anonymous_949

I am a current client of this provider

There was one incident where a caregiver called in on a weekend, and they weren't replaced. The person we have taking care of my grandfather is working out well, and my grandfather likes him.

Provider Response

Thank you for the kind words. We were obviously very sad to read that you haven't had a perfect experience. We will be sure to work with our teams to provide additional resources/training to make sure communications are followed through. We hope that we can earn that 5th star!

May 17, 2019

By Anonymous_834

I am a current client of this provider

When I ask for a caregiver, they need to show up. They didn't send a caregiver last Sunday. I am not sure if I will get one tomorrow either. I need one every week.

Provider Response

We are so sorry that you did not have a stellar experience with our staffers. We will be sure to communicate this dissatisfaction with our office teams. Please email us in the event you have not been receiving more consistency in your caregiver attendance. Thank you for taking the time to leave us a review.

April 23, 2019

By Anonymous

I am a current client of this provider

They haven't given me any caregivers for a couple of months, and they haven't been answering their phones or trying to get me someone. Sometimes, they don't show up when I have them. They need to answer their phones when I am calling.

Provider Response

Thank you for taking the time to leave us this valuable feedback. We are sure we can improve this issue and focus on providing outstanding customer service as well. Please email us at digital@careadvantageinc.com to let us know if this is not resolved. If this scenario continues to persist, we will get our leadership involved immediately. We do apologize for your inconvenience.

April 23, 2019

By RAMON M

I am a current client of this provider

Everybody tries hard, and they have good attitudes and good personalities. I would like them to improve their technical abilities with their products and cost.

Provider Response

Thank you for the kind words. We were obviously very sad to read that you haven't had a perfect experience. We will be sure to work with our teams to provide additional resources/training to make sure communications are followed through. We hope that we can earn that 5th star!

April 12, 2019

By TOBY D

I am a past client of this provider

They allowed me to work and they came while I was at work. They were very good. I could call and they would fill in and get people in when I needed them, especially on my respite hours.

Provider Response

Thank you so much for the kind review. We are so honored to be able to assist your family. We appreciate your time to leave us positive feedback!

March 20, 2019

By KAY H

I am a current client of this provider

They could have more help by having more caregivers or hours available. I would like them to have more help available.

Provider Response

Thank you for taking the time to give us this great feedback. We will certainly make sure our staffers are more aware! Also, we will make sure that you have more dependable caregivers and please feel free to email us if this is not happening.

March 14, 2019

By CYNTHIA P_1

I am a current client of this provider

She suffers from high anxiety, but when she has someone there who she likes, her anxiety goes way. I love the care person my sister has.

February 26, 2019

By SCOTT R_1

I am a past client of this provider

They could have provided services better, and made sure that people were there. They need to make sure they have people available to work. The caregivers were great, but the ability to get them there was poor.

Provider Response

We are so sorry that you did not have a stellar experience with our staffers. We will be sure to communicate this dissatisfaction with our office teams. Thank you for taking the time to leave us a review.

February 23, 2019

By TONY E_2

I am a current client of this provider

The impact on my mother's life has been superb. Just about anything my mother asks them, they take care of for her. I am perfectly satisfied with the Care Advantage people that work and the people in the office.

Provider Response

Thank you so much for the kind words. It is truly an honor to help your mother. Thank you for entrusting us with her care.

February 19, 2019

By ROBERT B_1

I am a current client of this provider

They need to call me and let know what is going on. She has brought light into my life.

Provider Response

Thank you for taking the time to leave us this review. We are sorry that you do not feel that we have communicated enough, we will be sure to speak with our office teams to ensure this will not be the case going forward. We are so delighted that you love the caregiver! Thank you for your time!

January 23, 2019

By Anonymous

I am a current client of this provider

They take a lot off of me to give me a break because I take care of her when they are not here. They are very well trained, very compassionate, and overall good with my mom.

January 14, 2019

By JANE F_1

I am a past client of this provider

Their availability and ability to get someone there was great. They will try to get someone there right away if you need someone in a short-on-time circumstance.

Provider Response

Thank you for taking the time to provide this positive, and valuable feedback. It is heartwarming to hear that you have been completely satisfied with the services you have received. We appreciate the opportunity to serve you, and look forward to our continued relationship.

January 08, 2019

By SHARON B_12

I am a current client of this provider

They provide quality care. It allows me to get the care we need when we need it. They're dependable.

December 15, 2018

By MICHAEL S_15

I am a current client of this provider

It is hard, but now I am able to get out of the house. I am able to go shopping, go to lunch, and go to church. It is fantastic for me. The caregiver is great! There is nothing that she can't do, and she has no problem doing anything.

Provider Response

Thank you for taking the time to offer this positive, and valuable feedback. It truly is our pleasure to serve you.

December 15, 2018

By BARBARA F_17

I am a past client of this provider

The aide that came worked with my mom and had a lot of trust in her. I plan on using them if she comes home. If the aide can't show up, they have backups.

Provider Response

Dear Barbara - thank you for taking the time to provide this wonderful feedback. We truly appreciate having the opportunity to serve you. Please do contact us if she comes home, we would love the opportunity to work with you again.

December 10, 2018

By SHIRLEY L_10

I am a current client of this provider

They could answer the phone when I call, like in the afternoon they don't answer hardly at all. They need to get their act together in the office. It's poorly managed, and there is only one woman who is on her game all the time, but she is from the Harrisonburg office and everyone seems to be lacking in their abilities to be efficient.

November 29, 2018

By JEANIE J_1

I am a current client of this provider

They come in my home and take care of things and me. I didn't like some of the people they sent me in the beginning, but I love the person I have now.

Provider Response

I am so pleased to hear that things have improved and are going well now. Thank you for this feedback, and for the opportunity to serve you.

November 28, 2018

By JANET H_2

I am a current client of this provider

I believe that my caregiver needs to be talked to and told to not just sit for two hours before she decides to do something. If I am sleeping in, she sits in the chair or is on the phone. One of my issues is that I have to tell her what has to be done every day. I'd like my worker to come and do her job. She brings her personal life into her job almost every day.

Provider Response

Thank you for taking the time to provide this constructive and valuable feedback. It is disappointing to hear that your caregivers have not been excellent care providers. We strive for all clients to be completely satisfied. We will work with the caregivers that have been assigned to elevate the level of service being provided by giving them access to more training and coaching. Thank you for your continued confidence in our company, it is our pleasure to serve you. If you do not find that the service delivery improves, please contact your local office right away so that we can provide a swift resolution.

October 31, 2018

By EVA C

I am a current client of this provider

They are very talkative so it helps me from being so depressed by myself, I enjoy their service and their talking. I think the world of the help that I have got, they are energetic, they do a good job, and are always busy.

October 26, 2018

By WILMA C_1

I am a current client of this provider

I need a caregiver that can do other work, such as wash my windows, and I would like to receive those services through Care Advantage. The company keeps me informed about what is going on and things like that. They will also call and check in on me to make sure everything is going alright.

October 12, 2018

By BARBARA C_14

I am a current client of this provider

It has made my life much easier, I can't clean my house. The caregiver that comes to my house is excellent and is always willing to adjust her hours for me. I had some people that were awful in the beginning but now I have a great caregiver.

October 12, 2018

By Anonymous_711

I am a past client of this provider

They could have done what they said they were going to do. The caregivers could have showed up on time and sent the same person. I didn't like a lot of people coming into my house.

September 28, 2018

By WILLIAM SCOTT M

I am a current client of this provider

In the beginning it was hard because it was someone new every time and now the one we have knows what she is doing and what we expect. They need to be more consistent in the caregivers they send out.

September 28, 2018

By VICKI L

I am a current client of this provider

The caregiver I have now is really good but she has a hard time working on the weekends because she has children. Sometimes they don't answer the phone or I'm holding for an hour.

September 27, 2018

By CHARLES R_3

I am a current client of this provider

I would like to have a permanent caregiver instead of having new caregivers that I have to start over with. I would like to have a permanent caregiver.

Provider Response

I am so sorry that you have been experiencing these challenges with staffing. I will take this feedback to the office team, and we will address these concerns promptly. You feedback is so important to us, we thank you for taking the time to bring this to our attention. We appreciate the opportunity to serve you.

September 21, 2018

By SUSAN M_7

I am a current client of this provider

They have helped by being reliable and here. If I am not happy, I make sure to tell them about it because they are very responsive.

Provider Response

Thank you for taking the time to provide these kind words. We are so pleased the services are benefiting you. It's our pleasure to serve you.

September 17, 2018

By GENEVA H

I am a past client of this provider

I looked forward to them. They knew what needed to be done and they went right to work. They went to the grocery store and cleaned. I didn't have to tell them what to do. They were wonderful. They were good help and went about the work like it was their own home. I was sick and had a hip replacement, so I couldn't do anything. I needed the help and I needed them.

Provider Response

Thank you for taking the time to share this wonderful feedback, and for choosing Care Advantage for your home care needs.

August 14, 2018

By Anonymous

I am a past client of this provider

Each of the caregivers who came, did something different. They helped me get back on my feet. It's very complete and what they helped me with, was worthwhile.

July 27, 2018

By DIANE L

I am a past client of this provider

They let me get some sleep when they came in to take care of my husband during the night. I really like the person who runs Care Advantage, but their was one caregiver that ruined the experience for me.

July 27, 2018

By Anonymous

I am a current client of this provider

I've had a lot of different people, so that makes it difficult. I wish they could find one or two people to be with me all the time. When I click with someone and get to know them, it helps because they start to know my health. The only thing I can really say I dislike is sometimes they do not send someone out on the day I am expecting someone. They can't get someone in place so I am left alone on that day. Other than that they are a good company. But I have been alone before and I didn't have any money. They only give me 6 six hours, and I need more hours than that.

July 26, 2018

By Kathy C

I am a current client of this provider

They need to make sure my loved one takes her medication and they need to be more patient with her. The caregivers should be able to complete the list they are given and make sure my loved one takes their medication.

Provider Response

Thank you for taking the time to offer this feedback. Your satisfaction is our top priority, and we would like to immediately resolve your concerns. Please reach out to me directly so that we can ensure that going forward you can be completely satisfied with the services that you receive from Care Advantage. I can be reached at 804-323-9464.

July 26, 2018

By EDITH S

I am a current client of this provider

They are doing everything that they are supposed to do. They are good and they are always here on time. They always fix my sister something to eat.

July 13, 2018

By RUFUS D

I am a current client of this provider

I am able to count on her being here, and she doesn't try to get out early. The caregiver has done a great job at helping me out because I have problems with some of my activities of daily living.

July 13, 2018

By ILA V

I am a current client of this provider

They have helped me very well, and they have cared for me. They are very good. They have good caregivers and workers.

June 25, 2018

By Anonymous

I am a past client of this provider

I guess I'd say compared to not having any help, it was at least something, but I usually had to direct them to tell them how to do things. As long as they were coming to see me, they were fine, but I wouldn't really recommend them. They would come and sit down and then I'd have to tell them what to do.

Provider Response

I am very sorry to hear that this was your experience. We pride ourselves on providing excellence. I would encourage you to notify the office when you have a caregiver that you are dissatisfied with. We have over 1500 caregivers, and can work with you to find the perfect match. Thank you for sharing your feedback, it is important to us.

June 21, 2018

By Anonymous

I am a current client of this provider

There are certain things that I find difficult to do myself, and they make it possible for me to live with relatively little assistance. When somebody doesn't show up, I am unable to get in contact with the office to get a replacement.

Provider Response

Thank you for taking the time to offer this feedback. Your satisfaction is our top priority, and we would like to immediately resolve your concerns. Please reach out to me directly so that we can ensure that going forward you can be completely satisfied with the services that you receive from Care Advantage. I can be reached at 804-323-9464.

June 13, 2018

By BARBARA S

I am a current client of this provider

I couldn't do without them. They make sure that I'm up and dressed in the morning, that I get my morning medicine and coffee, and that they feed the animals. Not only do I have a whole bunch of physical problems, but I also ended up being re-hospitalized. I'm down to just my left hand, and I'm right hand dominant. They're doing everything that my right hand can't do. They make sure that I'm stable and safe. They help me after seizures, and they drive me to doctor's appointments. They keep me straight with the date because my memory only works at about 50%. They are flexible, and I like the quality of the aides. There is an ease in talking to the office.

May 24, 2018

By DON R_3

I am a current client of this provider

They have taken a lot of stress and burden off of me. They are friendly, but some of the help can't do everything. For example, the one that was sent to my father's home was very pregnant and was limited with what she could do.

May 18, 2018

By BETTY M

I am a past client of this provider

I didn't have to sit up with my mother-in-law all night. They came on time, and they took good care of my mother in law. They were courteous.

May 14, 2018

By Anonymous

I am a past client of this provider

They were very stressful for me. I would have liked for them to let me know who was coming and to receive my phone calls so I could know if anyone was coming at all. I was never aware of why no one was coming for me.

Provider Response

First, I thank you for taking the time to share your feedback. I apologize that you did not have a great experience with our agency. Our goal is always to relieve stress, not to increase it, so I am sorry to hear that we did not do that for you. It is standard practice to remain in close contact with our clients as it relates to scheduling, and wellness. I have addressed this diversion from our standards of excellence with the office team to ensure that going forward, you, and anyone else who contracts with Care Advantage can be completely satisfied with the services they receive.

April 28, 2018

By ROBERT H_15

I am a past client of this provider

I'd say it was average care. They need to be here, they left me, as well as my loved one, and I need care. They were late to their shifts.

Provider Response

Dear Sir, I am disheartened to hear that your experience with our agency was not excellent. I apologize that this was your experience, and want to assure you that this is not indicative of our desire to provide exceptional care to all who trust us with this very personal service. I do hope that you are receiving the care that you need, and will be happy to assist you in the future by personally handling the arrangements. Thank you for taking the time to offer this valuable feedback.

April 23, 2018

By MARY C

I am a past client of this provider

I would recommend them because they have been really good to me. I have really been blessed with my caregivers, they have been really good. Everyone of my caregivers knew what they were doing and were very kind. I cannot say anything other than this. They really worked hard.

April 13, 2018

By Anonymous

I am a current client of this provider

I was more willing to put more effort into working than my caregiver was. Today I wanted to get some exercise and she was helping me but I was more interested than she was to get things done.

Provider Response

I am so sorry to hear that you had an unpleasant experience with a particular caregiver. We make every effort to ensure that the caregivers we send exceed the client's expectations. It is clear that we have disappointed you. I do hope that you have let the office team know so that we could replace this particular caregiver with one that would take initiative and help you with your exercise. Thank you for choosing Care Advantage for your personal care needs, and for taking the time to share this valuable feedback.

February 21, 2018

By JOHN FORESTER T

I am a current client of this provider

I would absolutely refer them, but they are all sick right now and we cant get anyone to come. They have saved my sanity. My husband is very old and they come in to help.
See all Home Care reviews (71) See fewer reviews
Get Costs

About Care Advantage - Staunton

Historic Staunton, Virginia, is a gem tucked away in the scenic Blue Ridge Mountains just steps away from Skyline Drive. Home of the Frontier Culture Museum, the Woodrow Wilson Presidential Library, and a world-class Shakespeare center, it’s the mountain scenery that truly make Staunton such a great place to call home.

We’re proud to offer Staunton residents in-home care services ranging from CNAs and PCAs to skilled nurses who can provide a full gamut of medical support. Our advantage is that we offer flexibility and custom services to meet your needs, whatever they are.

Serving:

  • Augusta
  • Waynesboro
  • Rockbridge
  • Nelson
  • Get Costs

    Photos of Care Advantage - Staunton

    Get Costs

    Services and Amenities of Care Advantage - Staunton

    Rates

    • Hourly Rate: $20 $25/Hour

    Agency Type

    • Full Service Agency

    Range of services

    • Companion Care
    • Personal Care Assistants

    Types of care

    • Transportation: Yes
    • Doctor Visit Companionship
    • Light Housekeeping
    • Transfer Assistance
    • Dressing And Grooming
    • Bathing And Toileting
    • Exercise
    • Blood Work And Other Medical Care
    • Walking Wheelchair Assistance
    • Memory Care
    • Companionship
    • Meal Preparation
    • Errand And Grocery Assistance

    Travel

    • Travel Details: Staff Will Travel 30+ Miles To Provide Care.

    Screening

    • In Person Interviews
    • Reference Checks
    • Immunizations
    • Driving Record Check
    • Credit Check
    • Residency Confirmation
    • Background Checks
    • Drug Screening
    • Sex Offender Check

    Training

    • Continual Training

    Training Areas

    • Patient Transfers
    • Stress Management
    • Family Communication
    • Transition Issues
    • Memory Care Training
    • Ethics
    • Validation Techniques

    Payment options

    • Insurance
    • Credit Card
    • Check
    • Payment Options Extra: Online Payments Accepted

    Payment details

    • Payroll Provided For Caregivers

    Bonded/insured

    • Bonded And Insured

    Licenses

    • Licenses: Home Care Organization License
    Get Costs
    Get Costs

    Get Costs

    Care Advantage - Staunton

  • By clicking "Get Costs", you agree to our Terms of Use, our Privacy Policy, and our Agreement to be Contacted by Telephone. You also consent that we, or our partner providers, may reach out to you about senior living solutions or Medicare insurance using a system that can auto-dial; however, you do not need to consent to this to use our service.